سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجاب مادر پاکی هاست

حجاب تلالو شبنم بر چهره گل

حجاب تضمین تداوم زیبایی و شرافت است





      

 

خدا را گفتم
بیا جهان را قسمت کنیم
آسمان برای من ابرهایش برای تو
دریا برای من موج هایش برای تو
ماه برای من خورشید برای تو
خدا خندید و گفت :
تو بندگی کن و انسان باش همه دنیا برای تو ...
من هم برای تو ...

 

 

 





      

 

 

چگونه می توان رضایت امام مهدی (عج) را به دست آورد؟

رضایت آن بزرگوار فقط در سایه  عمل به وین و اطاعت از دستورات خداوند امکان پذیر است.خداوند می فرماید:به درستی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند خدای رحمان دوستی ومحبت برای آنان قرار می دهد.

برای نمونه به برخی ازآنها اشاره خواهیم کرد:

الف) توجه به نماز به ویژه نماز اول وقت

در نامه ای که از امام زمان (عج) صادر شده است:

هیچ عملی بهتر از نماز بینی شیطان را به خاک نمی می مالد پس نمز بخوان وبینی او را به خاک بمال

در کلام دیگری از ایشان چنین نقل شده است:

از رحمت خدا به دور است کسی که نماز مغرب را تا پدیدار شدن ستارگان و نماز صبح را تا ناپدید شدن ستارگان به تاخیر اندازند.

ب)دقت در کسب و مصرف حلال


در نامه ای که از امام زمان (عج) صادر شده آمده است: آنچه را برای ما فرستادی از اموال از آن رو می پذیرمکه پاکیزه وطاهر بشند... اماکسانی که اموال مارا با اموال خودشان در آمیزند هر کس چیزی از اموال ما را حلال شمارد و آن را بخورد همانا آتش خورده است.

ج)پرهیز از انجام اعمال ناپسند

وجود مقدس امام زمان(عج)در حدیثی می فرمایند:

چیزی ما را از شیعیان جدا نکرده مگر آنچه از اعمال ایشان به ما می رسد که خوشایند ما نیست واز آنان انتظار نداریم.

د) زمینه سازی برای ظهور

خواست امام زمان(عج)این است که دوستان در این امر مهم همت گمارند وبه تاءسی از آن بزرگوار برای تعجیل در امر ظهور تلاش کنند ودر این راه هم از دعا استفاده کنند وهم  در امور زندگی به عالمان مراجعه کنند مراجعه به علما باعث حفظ دین مردم و وحدت و انسجام میان آنان است همچنین باید به عهده ها  و پیمان های الهی که همان اطاعت از اهل بیت وعمل در طریق آن است استوار باشند. آن حضرت فرمود: اگر شیعیان ما دل هایشان در وفای به عهده ی که بر انهاست اجتماع کنند لقای ما برای آنان به تا خیر نمی افتد.

ه)تلاوت قران

تلاوت قرآن و انس با آن از طرف حضرت بسیار سفارش شده است و در قرآن و روایات  بر روی آن تاکید شده است.

و) زیارت ائمه(ع)وادعیه

زیارت قبور امامان معصوم(ع) و خواندن زیارت جامعه کبیره و عاشورا مورد تاکید امام زمان(عج) می باشد.





      

سوره ی نازعات

آیه:(1-5)

وَ النَّازِعَاتِ غَرْقاً 
وَ النَّاشِطَاتِ نَشْطاً 
وَ السَّابِحَاتِ سَبْحاً 
فَالسَّابِقَاتِ سَبْقاً 
فَالْمُدَبِّرَاتِ أَمْراً

ترجمه:

سوگند به فرشتگانى که جان (کافران) را به سختى مى‏ گیرند. 
سوگند به فرشتگانى که جان (مؤمنان) را به آسانى و نشاط مى‏ گیرند. 
سوگند به فرشتگانى که (در انجام فرمان الهى) به سرعت شناورند.
 و (در انجام مأموریّت) بر یکدیگر سبقت گیرند. 
و امور (بندگان) را تدبیر کنند.

نکته ها:

«نزع» به معناى جدا کردن با کندن و کشیدن است. «غرق» و «اغراق» به معناى شدت است. «نشط» به معناى گشودن گره است و نشاط یعنى آنکه عقده ‏هاى روحى باز شوند. بر خلاف بعضى انسان‏ها که نمازشان با کسالت و انفاقشان با کراهت است، فرشتگان الهى در انجام مأموریّت‏ها با نشاط هستند. «ناشط» به کسى گویند که کارى را با رغبت انجام مى‏ دهد. همچنین این کلمه، در مورد کسى که سطل آب را از چاه بیرون مى‏ کشد، گفته مى‏ شود، گویا فرشتگان جان مؤمنان را به آرامى بیرون مى‏ کشند.
«نازعات» و «ناشطات» در واقع دو وصف براى طایفه‏اى از فرشتگان است و چون کلمه «طائفة» مؤنث است این صفات نیز مؤنث آمده است. 
«سابحات» از «سبح» به معناى حرکت سریع در آب یا هواست. اشاره به اینکه فرشتگان در انجام مأموریّت‏هاى الهى سریع و چابک هستند.
به فرموده حضرت على‏ (علیه السلام) ، فرشتگان با آرامى و رفاقت جان مؤمنین را مى‏ گیرند. «یقبضون ارواح المومنین یسلّونها سلاً رفیقا»
سوگند خداوند به فرشتگان، هم نشانه اهمیّت و جایگاه فرشتگان در نظام هستى است و هم اهمیّت امرى که برایش سوگند یاد شده است.
ممکن است پنج صفتى که در این آیات آمده، براى پنج گروه فرشته باشد و ممکن است براى یک گروه باشد، به این معنا که به محض صدور فرمان از جا کنده و با نشاط پیگیرى و با سرعت حرکت مى ‏کنند و از یکدیگر سبقت مى‏ گیرند تا فرمان را مدبّرانه انجام دهند.

پیام ها:

 1- هر کس دل بسته ‏تر به مادیات باشد، دل کندنش از آن سخت‏ تر خواهد بود. «والنازعات غرقا»
 2- لحظه مرگ، آغاز پاداش و کیفر است. «غرقا، نشطا»
 3- هر دسته از فرشتگان مأمور کارى مخصوص‏ اند.«النازعات، الناشطات، السابحات»
 4- نشاط داشتن در انجام مأموریّت یک ارزش است. «والناشطات نشطا»
 5 - تمام هستى میدان کار فرشتگان است. «والسابحات سبحاً»
 6- فرشتگان در انجام مأموریّت الهى بر یکدیگر سبقت مى‏ گیرند. «فالسابقات»
 7- فرشتگان، کار خود را به نحو احسن انجام مى‏ دهند. «غرقا، نشطاً، سبحاً، سبقاً»
 8 - با اینکه تدبیر هستى با خداست: «یدبّر الامر»(12) ولى خداوند به فرشتگان نیز اجازه تدبیر داده است. «فالمدبّرات امرا»
 9- فرشتگان در اداره و تدبیر مهارت لازم را دارند. «فالمدبّرات امرا»
 10- تدبیر و مدیریّت امور، نیازمند نشاط و سبقت و چابکى است. «الناشطات، السابحات، السابقات، المدبّرات»
 11- نظام هستى تصادف نیست، بر اساس تدبیر است. «فالمدبّرات...»
 12- تدبیر ارزشى است که به خاطر آن مى ‏توان سوگند یاد کرد. «فالمدبّرات امراً»

 

(تفسیر نور)






      

انتظار

 

حدیث (1) امام موسی کاظم علیه السلام:

 

أفضَلُ العِبادَةِ بَعدِ المَعرِفَةِ‌ إِنتِظارُ‌ الفَرَجِ؛

 

بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.

 

تحف العقول ص403

 

حدیث (2) امام باقر علیه السلام:

 

ما ضر من مات منتظر لامرنا ألا یموت فی وسط فسطاط المهدی و عسکره

 

 

آنکه در انتظار امر ما بمیرد از اینکه در وسط خیمه مهدی و لشکرش از دنیا نرفته ضرر نکرده است.

 

کافی(ط-الاسلامیه) ج1 ، ص372

 

حدیث (3) امام علی علیه السلام:

 

ألا فَمَن ثَبَتَ مِنهُم عَلَی دینِهِ وَ لَم یَقسُ قَلبُهُ لِطولِ أمَدِ غَیبَةِ إمامِهِ فَهو مَعی فی دَرَجَتی یَومَ القیامَة

 

 

بدانید آنان که در زمان غیبت حجت خدا در دین خود ثابت مانده و به خاطر طول مدت غیبت منکرش نشوند، روز قیامت با من هم درجه





      
<      1   2   3   4   5   >>   >