سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باسمه تعالی

اخطاریه 16

 پیرو اطلاعیه شماره 37 مورخه 94/8/27  نقشه های جدید  هواشناسی بیانگر نزدیکی سامانه فعال بارشی  از روز دوشنبه 94/9/2 از سمت جنوب غرب به کشور است که سبب ناپایداری شدید و قابل ملاحظه در جنوب کشور و استان هرمزگان  تا پایان هفته جاری  خواهد شد.

این ناپایداری ها به شرح ذیل خواهد بود:

از اوایل دوشنبه :وزش باد نسبتا شدید همراه با گردوخاک و مواج شدن دریا (تنگه هرمز و دریای عمان )  به تدریج افزایش ابر از سمت غرب استان

سه شنبه:  به تدریج  بارش باران و رعد وبرق ، در جزایر خلیج فارس با شدت بیشتر / تند باد لحظه ای و مواج شدن دریا

 چهارشنبه: استقرار سامانه ناپایدار در منطقه ، بارندگی همراه با رعد وبرق ، کاهش محسوس دما ( احتمال ریزش برف در ارتفاعات شمال دور از انتظار نیست.)

پنجشنبه: تضعیف سامانه از غرب استان / به تدریج خروج سامانه از ساعات بعدازظهر/ کاهش سرعت باد

   با توجه به آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی خودداری شود.

  • با توجه به  تند باد لحظه ای و مواج شدن دریا طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه احتمال خسارت به سازه های دریایی دور از انتظار نیست.
  • با توجه به ناپایداری جوی و دریایی تمهیدات لازم در بخش های مختلف صورت گیرد.




      

دعای این افراد همچون غریق اجابت نمی شود!

 

قدس آنلاین: همه ما به نیت اجابت دعا می کنیم و از خدای خویش می خواهیم که ادعیه ما را به اجابت برساند غافل از انگه با اعمال خود باب آن را مسدود می کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، ریا به معنى نشاندادن عمل است به مردم به منظور جاه‏طلبى و خودنمائى و براى اینکه جلب نظر آنها کند و خود را نزد آنها پرهیزگار و متقى جلوه دهد.

پیغمبر خدا (ص) فرموده اند: «فرشته عمل بنده‏ئى را بالا می برد و از آن مسرور است، ولى چون آن عمل را که بصورت حسنات است بالا برد، خداى عز و جل فرماید: «آن اعمال را در سجین (دیوان اعمال گنهکاران) گذارید، زیرا آن بنده این اعمال را براى من به جا نیاورده.»

امیرمومنان امام علی (ع) می فرمایند: « ریا کار سه نشانه دارد چون مردم را بیند (در عبادت) به نشاط آید، و هر گاه تنها باشد کسل شود، و دوست دارد که در هر کارى او را بستایند.»

امام صادق (ع) به عباد بن کثیر بصرى در مسجد فرمودند: «واى بر تو اى عباد از ریا، بپرهیز که‏ هر که براى غیر خدا کار کند، خدا او را به کسى که برایش کار کرده واگذارد.»

ایشان همچنین می فرمایند: «این امر (تشیع و مذهب دارى) خود را براى خدا قرار دهید نه براى مردم، زیرا هر چه بمنظور خدا باشد، براى خداست (او میپذیرد و پاداش میدهد) و هر چه براى مردم است، بسوى خدا بالا نرود (خدا نپذیرد و پاداش ندهد).»

و نیز از ایشان است که : «هر گونه ریائى شرک است، هر که براى مردم کار کند، پاداشش بر عهده مردم است و هر که براى خدا کار کند، ثوابش بر خداست.»

محمد بن عرفه گوید: امام رضا (ع) فرمودند: «واى بر تو اى پسر عرفه، کار کنید، نه به منظور ریا و به گوش مردم رسیدن، زیرا هر که براى غیر خدا کار کند، خدا او را به کارش واگذارد واى بر تو، کسى عملى نکند جز آنکه خدا عبائى بر او پوشاند (از جنس همان عملش) اگر عملش خوب باشد عباى خوب و اگر بد باشد عباى بد.»

امام صادق (ع) می فرمایند: «هر که به مردم نشان دهد آنچه خدا دوست دارد و به خدا نشان دهد [با خدا مبارزه کند] به آنچه ناپسند دارد، خدا را ملاقات کند در حالى که او را دشمن داشته باشد.»

و نیز از ایشان است که: «هر که با عمل اندکش، خداى عز و جل را قصد کند، خدا هم بیشتر از آنچه قصد کرده برایش نمایان سازد، و هر که با عمل بسیار و رنج تن و بیدار خوابى شبش، مردم را قصد کند، خداى عز و جل حتما عملش را در نظر شنوندگان کم جلوه دهد.»

رسول خدا (ص) می فرمایند: «زمانى براى مردم پیش آید که براى طمع دنیا باطنشان پلید و ظاهرشان زیبا باشد، و از ظاهر خویش ثواب خدا را مقصود نداشته باشند، دینشان ریا باشد و ترس از خدا به آنها آمیخته نشده باشد: خدا آنها را مجازاتى همگانى کند، سپس مانند کسى که غرق مى‏شود، دعا کنند و خدا مستجاب نکند.»

علاوه بر این، امیر المؤمنین صلوات اللَّه علیه فرمودند: «از خدا چنان بترسید که محتاج عذرخواهى نباشید [که مقصر نباشید] و بدون ریا و قصد شهرت براى خدا کار کنید، زیرا هر که براى غیر خدا کار کند، خدا او را به عملش واگذارد.»

حضرت ابى جعفر (ع) فرموده اند: «مردى براى نگهدارى عمل از خود عمل سخت‏تر است»، راوى عرض کرد: نگهدارى عمل چیست؟ فرمودند: «مردى براى خداى یگانه بى‏شریک بخششى می کند و خرجى می نماید، برایش عمل نهانى نوشته مى‏شود (که پذیرفته خداست و ثواب دارد) سپس کارش را به زبان مى‏آورد و برایش عمل آشکار می نویسند (که ثوابش کمتر است) باز هم به زبان مى‏آورد، تا آن را محو کرده، برایش ریا مى‏نویسند (که علاوه بر آنکه ثواب ندارد مستحق عقاب است).»

برگرفته از أصول الکافی، جلد ‏





      

مصاحبه اسحق رنجبری باخبرگزاری فرهنگده :

 

جوانان ورزشکار و فرهنگی روستای مازغ بالا از توابع شهرستان میناب همواره از نبود امکانات ورزشی و سالن های مجزای فرهنگی رنج می برند و درک عمق محرومیت و فقر امکانات ورزشی و فرهنگی در این روستا  تنها با حضور مستقیم مدیران و مسئولان استانی میسر است.

 

 

اسحق رنجیری مدیرهنری و رابط کانون فرهنگی حبل المتین خادم حسین (ع) روستای مازغ بالا شهرستان میناب با بیان این که جوانان روستا در ایام بیکاری فصلی، هیچ نوع سرگرمی فرهنگی و ورزشی ندارند، گفت: جوانان روستای مازغ بالا به دلیل نبود امکانات ورزشی و امکانات فرهنگی به نفریحات ناسالم روی آوره اند.

 

کمبود امکانات ورزشی و فرهنگی در روستا مازغ بالا بیداد می کند .

 

وی نبود امکانات تفریحی و رفاهی در این روستا روی آوردن جوانان و نوجوان به سمت اعتیاد و سرگرمی های مخرب دانست و افزود : نوجوانان و جوانان با نداشتن اوقات‌فراغت سالم آنگونه که باید از لحظات بیکاری خود به درستی استفاده کنند و ناچار به گذراندن و سرگرم ساختن خود از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا بازی‌های رایانه‌ای هستند.

 

 

رنجبری بیان کرد : سالهاست که همواره نسبت به افزایش جرائم به خصوص در رده سنی نوجوانان و جوانان در جامعه هشدار داده می شود هشدارهایی که هیچگاه از سوی والدین و مسئولان ذی ربط جدی گرفته نشده است.  

 

مدیرهنری و رابط کانون فرهنگی حبل المتین خادم حسین (ع) روستای مازغ بالا ، دلیل گرایش افراد به تفریحات ناسالم را نبود زمین ورزشی در این روستا می داند و می گوید: وزارت ورزش و جوانان در ایجاد امکانات برای تفریح افراد کوتاهی کرده است، شاید لذتی که یک جوان از انجام تفریحات ناسالم می‌برد بیشتر از یک تفریح سالم است.

 

وی اظهار کرد : علل پدید آمدن آسیب های اجتماعی و بزهکاری در جامعه ما همواره مورد غفلت بوده و هیچگاه به صورت ریشه ای ، علل و عوامل افزایش آن به خصوص در ارتباط با نسل جوان ، مورد کنکاش قرار نگرفته است.

 

رنجیری ، بزهکاری همواره همچون سایه ای نسل جوان را دنبال می کند و در فرصت مناسب آنان را گرفتار می کند و تا سال های سال رها نخواهد کرد ، تصریح کرد :این امر تا چه میزان می تواند در تغییر مسیر زندگی جوان تاثیر گذار باشد و یا اینکه برای جامعه تا حد می تواند خطر جدی محسوب شود ، همواره مورد بی توجهی قرار گرفته است.

 

وی با انتقاد از مسئولان می گوید: هزاران بودجه دولتی را برای برگزاری همایش های مختص جوانان برگزار می کنند و با کار های نمادین بی نتیجه بودجه را هدر می دهند، کسی نیست به آنها بگوید جناب مسئول این پول را به جای اینکه برای میوه و شیرینی همایش جوان خرج کنید تا در عملکردت ثبت شود، بهتر است برای احداث مراکزی جهت تفریح سالم جوانان صرف کنید.

 

نبود کتابخانه روستایی در مازغ بالا

 

رنجبری نبود کتابخانه عمومی در این روستا یکی دیگر از مشکلات فرهنگی این روستا عنوان و گفت : متاسفانه در این روستا هیچ کتابخانه عمومی نداریم.

 

مدیرهنری و رابط کانون فرهنگی حبل المتین خادم حسین (ع) روستای مازغ بالا ، با اشاره به نقش و جایگاه کتابخانه های عمومی در ارتقای سطح آگاهی و بصیرت روستاییان تصریح کرد: احداث و راه اندازی کتابخانه های عمومی در روستاها از موفقیت های چشمگیر نهاد کتابخانه های عمومی استان است که در آن ضمن شکوفایی استعدادهای نهفته، موفقیت های چشمگیر روستاییان را در کسب علم و دانش به همراه داشته است.

 

وی افزود: روستاییان به عنوان قشری زحمتکش و پرتلاش، نیازمند امکانات در زمینه های مختلف هستند و راه اندازی کتابخانه عمومی یکی از نیازهای اساسی آن هاست.

 

رنجبری خاطر نشان کرد: روستاییان منطقه با توجه به دور بودن از حوزه شهری، می توانند با مطالعه علاوه بر ارتقای سطح آگاهی و بصیرت فردی به ارتقای شاخص مطالعه به عنوان یکی از مهم ترین ارکان توسعه فرهنگی در شهرستان کمک شایانی کنند که این مسئله افزایش توانمندی علمی و فرهنگی روستاها را به دنبال دارد.

 

انتهای خبر/





      

ندراحوالات بزرگترین روستای عرضه ماهی در کشور؛

از نبود راه ارتباطی مناسب و آب شرب تا بی تدبیری دولت در معیشت پاچالداران گورزانگی

  

رئیس شورای اسلامی روستای گورزانگ با اشاره به اینکه  روستای گورزانگ یکی از بزرگترین مراکز عرضه و توزیع ماهی در کشور  است، گفت : نبود پل ارتباطی بر روی رودخانه گورزانگ یکی از چالش‌های مردم منطقه، روستاهای اطراف و فعالان در بازار ماهی‌فروشی گورزانگ است. بعید است کسی که به میناب سفر کند و قصد […]

رئیس شورای اسلامی روستای گورزانگ با اشاره به اینکه  روستای گورزانگ یکی از بزرگترین مراکز عرضه و توزیع ماهی در کشور  است، گفت : نبود پل ارتباطی بر روی رودخانه گورزانگ یکی از چالش‌های مردم منطقه، روستاهای اطراف و فعالان در بازار ماهی‌فروشی گورزانگ است.

2012-12-01-667_1

بعید است کسی که به میناب سفر کند و قصد خرید از این شهرستان را داشته باشد اما نام روستای گورزانگ را نشنیده باشد چرا که روستای گورزانگ به جهت استقرار یکی از بزرگترین مراکز عرضه و توزیع ماهی در کشور دارای جایگاه ویژه ای است و آوازه بلندی دارد.

 

در این راستا تلاش کردیم تا با کمک شورای اسلامی این روستا بخش هایی از مشکلات این منطقه را بیان کنیم تا شاید مسئولان در جهت رفع آن گام هایی بردارند.

 

رئیس شورای اسلامی روستای گورزانگ در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ کده در معرفی این روستا، اظهار داشت:گورزانگ یکی از روستاهای بزرگ و پرجمعیت بخش بندزرک میناب است که از شمال با روستای باغگلان و تم بلوچان همسایه است و در جنوب آن رودخانه قرار دارد.

 

 

مهرداد ذاکری همچنین افزود:این روستا از شرق به رودخانه، از سمت مغرب به نخلستان و روستای تمبک محدود می‌شود این روستا از شرق به رودخانه، از سمت مغرب به نخلستان و روستای تمبک محدود می‌شود.

 

وی با بیان این که گورزانگ در مبارزه با رژیم ستمشاهی نقش بسزایی داشته و پایگاه روحانیت و مبارزان با طاغوت بوده است، افزود:این روستا همچنین طی هشت سال دفاع مقدس در راستای دفاع از کشور عزیزمان ایران شش شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

 

 

وی گفت:روستای گورزانگ همچنین شش شهید هواپیمایی دارد که در سال 1367 توسط ناو جنگی آمریکا به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

 

 

ذاکری وجود ذائقه هنری در بخش های مختلف به ویژه هنرهای نمایشی، تئاتر و شعر در گورزانگ را از ویژگی های مهم فرهنگی در این روستا ذکر کرد و افزود:هر ساله با کمک هنرمندان توانمند روستا نمایش های دینی و مذهبی در این منطقه اجرا می شود.

 

 

وی در ادامه اظهار داشت:بازار بزرگ ماهی‌فروشی یکی از ظرفیت‌های مهم میناب و منطقه به شمار می‌رود که در روستای گورزانگ قرار دارد.

 

 

ذاکری افزود:این بازار در فضایی نزدیک به سه هزار متر مربع و در ورودی روستا از سمت رودخانه واقع شده است که توانسته جمع کثیری از مردم گورزانگ تا و روستاهای همجوار را به کار مشغول کند.

 

 

وی با تشریح نحوه شکل گیری بازار ماهی فروشی در گورزانگ، اظهار داشت:طبق آنچه از بزرگان نقل شده عرضه و فروش ماهی در گورزانگ به دهه 50 بر می گردد و در آن زمان ماهی در حوضچه هایی که در کنار خانه های صیادان وجود داشت به فروش می رسید.

 

 

رئیس شورای اسلامی روستای گورزانگ ادامه داد:بنای کنونی بازار ماهی‌فروشی گورزانگ که در حاشیه ورودی روستا و ضلع شرقی آن واقع شده در دهه 70 و با توان مردمی و توسط بخش خصوصی احداث شد و هم اکنون به یکی از بزرگترین مراکز فروش و عرضه انواع آبزیان حلال تبدیل شده که روزانه و متناسب با فصل صید، گونه‌های مختلفی از ماهیان از جمله هور (تن)، حلوا سفید (زبیری)، حلوا سیاه، مقوا، میش‌ماهی، سرخو، سنگسر، راشکو، شیر، شوریده، قباد، بیاه، طلال، گاریز، ماهی عروس، ماهی خروس، مخلوط کبابی، پاسیاه، سارم، زرده، دمبرا، ماهی قاضی، تنگن، نایت، کفشک، داهیر، ملاس و انواع میگو در بازار ماهی‌فروشی گورزانگ بارگیری و به وسیله خودروهای ویژه حمل آبزیان به بازارهایی در استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و یزد ارسال می‌شود.

 

 

ذاکری بیان کرد:روزانه به طور میانگین بین 80 تا 100 تن ماهی از بازار ماهی فروشی گورزانگ به سایر نقاط کشور توزیع می شود و نیاز است دولت در سازماندهی بازار به ویژه در بخش فاضلاب و بهداشت آن نظارت کند.

 

 

وی گفت:در حال حاضر در روستای گورزانگ 50 غرفه (پاچال) عرضه ماهی وجود دارد و برای حفظ ماهی این غذای ارزشمند در سبد غذایی مردم منطقه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

 

 

رئیس شورای اسلامی گورزان افزود:هر غرفه به طور مستقیم برای 10 نفر و به طور غیر مستقیم برای 30 اشتغالزایی کرده است.

 

 

 

ذاکری در بخش دیگری از این گفت و گو به مشکلات روستای گورزانگ اشاره کرد و افزود:نبود پل ارتباطی بر روی رودخانه گورزانگ یکی از چالش‌های مردم منطقه، روستاهای اطراف و فعالان در بازار ماهی‌فروشی گورزانگ است.

 

 

وی با بیان این که احداث پل بر روی رودخانه‌ها و جاده‌ها امری مهم و قابل توجه است، افزود: بی‌شک بی‌توجهی نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌های مناطقی نظیر گورزانگ که توانسته با راه‌اندازی بازار مهم ماهی‌فروشی که تمام سرمایه آن از آورده افراد است، می‌تواند حوزه و بستر اشتغال در منطقه را با چالش‌های جدی درگیر کند.

 

 

 

وی ادامه داد: وجود دهانه 800 متری رودخانه و راه نامناسب آن در ایام زمستان و بارندگی و جاری شدن آب در رودخانه تاثیر فراوانی بر فروش ماهی در این بازار می‌گذارد و رونق آن را تا حدودی کاهش می‌دهد.

 

 

ذاکری اظهار داشت: این مسیر که راه ارتباطی روستاهای گورزانگ، تم بلوچان، باغگلان، کاشرانی، تمبک (بالا، پایین و وسط)، تم بساط، و تم گوهر است در زمان بارندگی و جاری شد آب در رودخانه مسدود و مسیر آمد و شد مردم تا شهر میناب طولانی‌تر می‌شود.

 

 

 

رئیس شورای اسلامی گورزانگ افزود: احداث پل بر روی رودخانه از مهمترین مطالبات مردم منطقه و فعالان بازار ماهی‌فروشی است که در صورت اجرای آن، بازار ماهی‌فروشی گورزانگ از رونق بیشتری برخوردار می‌شود.

 

 

 

وی همچنین عنوان کرد:آب آشامیدنی روستا که از یک مجتمع آبرسانی در منطقه باغگلان تامین می شود جوابگوی تمام روستا نیست و علی رغم پیگیری های فراوان و حفر چاه جدید هنوز این چاه به شبکه آبرسانی متصل نشده و مردم همچنان منتظر خدمات دولت در این بخش هستند.

 

 

 

ذاکری افزود:راه ورودی روستا از دوراهی بندزرک _کردر تا روستای گورزانگ بسیار مسیر نامناسبی است و آسفالت آن نیاز به روکش دارد که از مسئولان می خواهیم در این زمینه نیز توجه لازم را داشته باشند.

 

 

 

روستای گورزانگ از توابع بخش بندزرک است که بیش از چهار هزار نفر جمعیت دارد و در 10 کیلومتری مرکز شهر میناب قرار دارد و تقریبا 20 دقیقه زمان از میناب برای دسترسی به این روستا لازم است.





      

حال و هوای شب های محرم در روستای مازغ بالا/تصاویر

  

در پنجمین شب از شب های مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع)، مردم عزادار روستای مازغ بالا از توابع شهرستان میناب در سوگ امام سوم شیعیان با غم و اندوه بر سر و سینه زدند و اشک ریختند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه فرهنگ و هنر استان هرمزگان ، در پنجمین شب از شب های مراسم […]

در پنجمین شب از شب های مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع)، مردم عزادار روستای مازغ بالا از توابع شهرستان میناب در سوگ امام سوم شیعیان با غم و اندوه بر سر و سینه زدند و اشک ریختند.
IMG-20151016-WA0005
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه فرهنگ و هنر استان هرمزگان ، در پنجمین شب از شب های مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع)، مردم عزادار روستای مازغ بالا از توابع شهرستان میناب در سوگ امام سوم شیعیان با غم و اندوه بر سر و سینه زدند و اشک ریختند.
IMG-20151016-WA0008
IMG-20151016-WA0009
IMG-20151016-WA0012
IMG-20151016-WA0014
IMG-20151016-WA0015
IMG-20151016-WA0016
IMG-20151018-WA0088
IMG-20151018-WA0099
IMG-20151018-WA0093
IMG-20151018-WA0098




      
   1   2   3   4   5   >>   >