سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی فرهنگی روستای مازغ بالاشهرستان میناب

 فرهنگ کده ، حتی در برخی کشورها نیز در راستای تامین رفاه حیوانات و همچنین پیشگیری از خشونت علیه حیوانات، سازمان ها و تشکیلاتی راه اندازی شده است.

 

 

 

در دین مبین اسلام و آموزه‌های دینی نیز رعایت حقوق حیوانات از مسایل مورد تاکید فراوان است و از ائمه هدی و اولیای الهی نیز سفارش و روایات متعددی در این زمینه و آثار آن ذکر شده است.

 

 

 

مهربانی و عطوفت نسبت به حیوانات یکی از بارزترین خصیصه های آدمی است که در انسان ها دیده می شود. حسی که نشانه قلب رئوفی است که در وجود آدمی وجود دارد .

 

 

 

اما با وجود قوانین و سفارش اکید ائمه معصومین(ع)، برخی مواقع دیده می شود عده ای با فعالیت ها و  امور شرم آور، آزار و اذیت حیوانات را دست مایه خود قرار می دهند و برای لحظاتی خوش گذرانی و سپری کردن زمانی برای تفریح بد ترین رفتار را از خود با حیوانات انجام می دهند.

 

 

 

جبهه خروس جنگی یا راه انداختن پاتوقی برای آزار و اذیت خروس ها یکی از معضلاتی است که هم اکنون در میناب وجود دارد و نام جبهه از آن جهت بر این مکان ها گذارده شده است که در آن جنگ های متعددی بین خروس ها صورت می گیرد .

 

 

 

گاه خروس ها با قیمت های هنگفتی مبادله می شود و عده ای از این ترفند سودهای فراوانی به جیب می زنند و  این کار غیر اخلاقی و غیر انسانی در مکان هایی به اسم جبهه برگزار می گردد که در آن در ساعات بخصوصی هرکس با انواع نژادهای خروس حضور دارد و برای خود مبارز می طلبد.

 

 

 

 

 

طبق اطلاعات مورد وثوق، در بیشتر روستاها و حتی شهر میناب، مکان هایی وجود دارد که اکثر قشر جوان و حتی برخی بزرگسالان  برای جنگ دادن دو تا  خروس جنگی تجمع می کنند و این کار به نوعی سرگرمی برای آنها مبدل شده است.

 

 

 

قمار مقوله و آسیبی است که نه تنها در اسلام ،بلکه قبل از ظهور اسلام نیز وجود داشته و اغلب مورد مزمت افراد روشنفکر و متمدن قرار گرفته است  اما گاهی شاهد ترفندهایی برای سوءاستفاده افراد سودجو هر بار به طریقه و سبک ویژه ای از این مقوله می شویم .

 

 

 

بدتر از این موضع این که در بیشتر اوقات این سرگرمی به مسیر قمار می رود و به واسطه آن مبلغی پول و حتی برخی مواقع شده خانه هایشان را به خاطر باخت خروس جنگی ازدست داده ا ند.

 

 

 

زخمی و خون آلود شدن خروس ها در این مبارزات امری عادی است در جنگ بین خروس ها دو خروس تا حد مرگ همدیگر را می زنند تا بلاخره یکی از آن دو پیروز شود ولی گاه این جنگ ها موجب مرگ و یا کور شدن این موجودات بی گناه می گردد .

 

 

 

در این جبهه ها انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی به وفور یافت می شود که متأسفانه عده زیادی از جوانان نیز از این طریق آینده و زندگی خود را نابود می کنند .

 

 

 

حال با این توضیح که افرادی به دور از رفتارهای خداپسندانه و استثمار از حیوانات بستری را فراهم کرده اند و بدون هیچ گونه مزاحمتی جنگ خروس به راه انداخته اند و با شرط بندی به قمار می پردازند نیاز است مسئولان تدبیری اتخاذ کنند تا بساط این افراد برچیده شود چرا که بعید است در راستای حمایت از حقوق حیوانات، قانونی برای برخورد با چنین مواردی وجود نداشته باشد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر/

 

 

 

 


[ یکشنبه 94/10/27 ] [ 12:59 عصر ] [ اسحق رنجبری درویش ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 136901