سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی فرهنگی روستای مازغ بالاشهرستان میناب

مصاحبه اسحق رنجبری باخبرگزاری فرهنگده :

 

جوانان ورزشکار و فرهنگی روستای مازغ بالا از توابع شهرستان میناب همواره از نبود امکانات ورزشی و سالن های مجزای فرهنگی رنج می برند و درک عمق محرومیت و فقر امکانات ورزشی و فرهنگی در این روستا  تنها با حضور مستقیم مدیران و مسئولان استانی میسر است.

 

 

اسحق رنجیری مدیرهنری و رابط کانون فرهنگی حبل المتین خادم حسین (ع) روستای مازغ بالا شهرستان میناب با بیان این که جوانان روستا در ایام بیکاری فصلی، هیچ نوع سرگرمی فرهنگی و ورزشی ندارند، گفت: جوانان روستای مازغ بالا به دلیل نبود امکانات ورزشی و امکانات فرهنگی به نفریحات ناسالم روی آوره اند.

 

کمبود امکانات ورزشی و فرهنگی در روستا مازغ بالا بیداد می کند .

 

وی نبود امکانات تفریحی و رفاهی در این روستا روی آوردن جوانان و نوجوان به سمت اعتیاد و سرگرمی های مخرب دانست و افزود : نوجوانان و جوانان با نداشتن اوقات‌فراغت سالم آنگونه که باید از لحظات بیکاری خود به درستی استفاده کنند و ناچار به گذراندن و سرگرم ساختن خود از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا بازی‌های رایانه‌ای هستند.

 

 

رنجبری بیان کرد : سالهاست که همواره نسبت به افزایش جرائم به خصوص در رده سنی نوجوانان و جوانان در جامعه هشدار داده می شود هشدارهایی که هیچگاه از سوی والدین و مسئولان ذی ربط جدی گرفته نشده است.  

 

مدیرهنری و رابط کانون فرهنگی حبل المتین خادم حسین (ع) روستای مازغ بالا ، دلیل گرایش افراد به تفریحات ناسالم را نبود زمین ورزشی در این روستا می داند و می گوید: وزارت ورزش و جوانان در ایجاد امکانات برای تفریح افراد کوتاهی کرده است، شاید لذتی که یک جوان از انجام تفریحات ناسالم می‌برد بیشتر از یک تفریح سالم است.

 

وی اظهار کرد : علل پدید آمدن آسیب های اجتماعی و بزهکاری در جامعه ما همواره مورد غفلت بوده و هیچگاه به صورت ریشه ای ، علل و عوامل افزایش آن به خصوص در ارتباط با نسل جوان ، مورد کنکاش قرار نگرفته است.

 

رنجیری ، بزهکاری همواره همچون سایه ای نسل جوان را دنبال می کند و در فرصت مناسب آنان را گرفتار می کند و تا سال های سال رها نخواهد کرد ، تصریح کرد :این امر تا چه میزان می تواند در تغییر مسیر زندگی جوان تاثیر گذار باشد و یا اینکه برای جامعه تا حد می تواند خطر جدی محسوب شود ، همواره مورد بی توجهی قرار گرفته است.

 

وی با انتقاد از مسئولان می گوید: هزاران بودجه دولتی را برای برگزاری همایش های مختص جوانان برگزار می کنند و با کار های نمادین بی نتیجه بودجه را هدر می دهند، کسی نیست به آنها بگوید جناب مسئول این پول را به جای اینکه برای میوه و شیرینی همایش جوان خرج کنید تا در عملکردت ثبت شود، بهتر است برای احداث مراکزی جهت تفریح سالم جوانان صرف کنید.

 

نبود کتابخانه روستایی در مازغ بالا

 

رنجبری نبود کتابخانه عمومی در این روستا یکی دیگر از مشکلات فرهنگی این روستا عنوان و گفت : متاسفانه در این روستا هیچ کتابخانه عمومی نداریم.

 

مدیرهنری و رابط کانون فرهنگی حبل المتین خادم حسین (ع) روستای مازغ بالا ، با اشاره به نقش و جایگاه کتابخانه های عمومی در ارتقای سطح آگاهی و بصیرت روستاییان تصریح کرد: احداث و راه اندازی کتابخانه های عمومی در روستاها از موفقیت های چشمگیر نهاد کتابخانه های عمومی استان است که در آن ضمن شکوفایی استعدادهای نهفته، موفقیت های چشمگیر روستاییان را در کسب علم و دانش به همراه داشته است.

 

وی افزود: روستاییان به عنوان قشری زحمتکش و پرتلاش، نیازمند امکانات در زمینه های مختلف هستند و راه اندازی کتابخانه عمومی یکی از نیازهای اساسی آن هاست.

 

رنجبری خاطر نشان کرد: روستاییان منطقه با توجه به دور بودن از حوزه شهری، می توانند با مطالعه علاوه بر ارتقای سطح آگاهی و بصیرت فردی به ارتقای شاخص مطالعه به عنوان یکی از مهم ترین ارکان توسعه فرهنگی در شهرستان کمک شایانی کنند که این مسئله افزایش توانمندی علمی و فرهنگی روستاها را به دنبال دارد.

 

انتهای خبر/


[ پنج شنبه 94/8/28 ] [ 1:10 صبح ] [ اسحق رنجبری درویش ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 137084