سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله اینترنتی فرهنگی روستای مازغ بالاشهرستان میناب

برای اجابت دعا چه کنیم؟

 رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) گفت: انسان اگر می‌خواهد دعایش به اجابت برسد باید ظرف دل خود را پاک کند تا دعایش به ملکوت اعلاء برسد.
برای اجابت دعا چه کنیم؟ اتاق خبر 24

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌و‌گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «دعا سبب ایجاد ارتباط بین انسان محدود با خداوند یعنی خالق نامحدود می‌شود» اظهار کرد: انسان به دلیل آن محدودیتی که دارد نمی‌تواند افق نامحدود و برخی از مصلحت‌های الهی را ببیند و درک کند. ما برخی از خواسته‌ها را از خداوند داریم که به صلاح ما نیست و برخی از اتفاقات رخ می‌دهد که ما فکر می‌کنیم بد است اما خیر و صلاح ما در آن وجود دارد. اینگونه خواسته ما از خداوند گاهی مثل کودکی است که از والدین خود می‌خواهد روی وسیله‌ای مثل موتور بنشیند که حتی توانایی کنترل آن را هم ندارد ولی والدینش آن وسیله را برای او فراهم نمی‌کنند چراکه انجام این کار برای او ضرر دارد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که «دعا کردن اسباب و مقدماتی دارد که باید آن را فراهم کرد» ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم دعاهایمان به اجابت برسد باید مقدمات آن را فراهم کنیم فردی که می‌خواهد در زندگی موفق شود و تقاضای مال از خداوند دارد نمی‌تواند در منزل بنشیند و بگوید خدایا به من پول و مال بده، باید مقدمات آن را که کار کردن است فراهم کند. ما در همه حال باید دعای خود را به درگاه الهی داشته باشیم ولی شاید صلاح ما در این باشد که خواسته ما اجابت نشود وگرنه اجابت خواسته ما از سوی خداوند چیزی از قدرت لایزال الهی کم نمی‌کند.

 

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) تاکید کرد: اگر خداوند بدون اینکه ما تلاش کنیم به خواسته و دعایمان پاسخ بدهد در این صورت تلاش بقیه هم بی‌اثر می‌شود مثل معلمی که به تمام دانش‌آموزان خودش نمره 20 بدهد چه آنهایی که تلاش می‌کنند چه‌ آنهایی که هیچ تلاشی نداشته‌اند و این کار از حکمت الهی دور است. پس در دعا کردن باید مقدمات لازم را فراهم کنیم و ظرفیت آن را هم در خودمان به وجود بیاوریم.

 

حق‌جو گفت: ما در تاریخ انسان‌هایی داشته‌ایم که توانایی و ظرفیت لازم را برای کسب قدرت مالی و معنوی نداشته‌اند و با دریافت این نعمت‌ها دچار انحرافاتی شده‌اند. برخی از همین عرفان‌های کاذب به دلیل این به وجود آمده که افراد ماه‌ها و سال‌ها چله‌نشینی داشته‌اند و دنبال کسب معرفت بودند ولی ظرفیت لازم را برای کسب این معرفت نداشته‌اند و دچار انحراف شده‌اند پس در اجابت دعا داشتن ظرفیت بسیار مهم است.

 

وی گفت: گاهی هم با دعا زمینه اندیشیدن انسان فراهم می‌شود و با کمک خواستن از خداوند راه حل‌های خوبی به ذهن ما می‌رسد پس دعا زمینه شکوفایی و بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

 

وی گفت: انسان گاهی دعا می‌کند ولی هنوز روحش پالایش و پاک نشده است به همین دلیل است که حضرت علی (ع) در دعای کمیل می‌فرماید" خدایا آن گناهانی که سبب حبس دعا می‌شود را پاک کن و ببخش "عواملی همچون گناه، مال حرام و امثال اینها سبب عدم اجابت دعا می‌شود این که می‌گویند در امامزادگان و یا مکان‌های مقدس دعا کنید به این دلیل است که در آنجا مال حرام و شبهه‌ناک وجود ندارد.

 

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) تاکید کرد: یکی دیگر از عواملی که سبب می‌شود دعا به اجابت نرسد این است که پشت سر فردی نفرین باشد آن هم نفرینی بر حق. انسان اگر می‌خواهد دعایش به اجابت برسد باید واجباتش را انجام بدهد و اخلاق نیکو را در زندگی خود حفظ کند. برای اجابت دعا باید ظرف دل خود را پاک کنیم تا دعا به ملکوت اعلاء برسد.

 

حق‌جو افزود: گاهی خدا حاجتی را از انسان برآورده نمی‌کند، چراکه می‌خواهد در آخرت دو برابر آن را نصیب انسان کند. اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید « ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ، بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را» یعنی برای اجابت دعا خداوند همیشه حاضر است ولی باید شرایط و آداب آن را هم رعایت کرد. دعا روح انسان را از گناه پاک می‌کند و انسان آماده دریافت کمک‌های الهی می‌شود. بنده باید دعای خود را به درگاه الهی داشته باشد ولی اجابتش را باید به خداوند بسپارد.


[ یکشنبه 94/8/24 ] [ 9:35 عصر ] [ اسحق رنجبری درویش ]
حدیث؛
رابطه طول عمردرکم بودن بدهی
رسول اکرم صلی الله علیه و آله رعایت چهار نکته علی الخصوص کم بودن بدهی را در طول عمر و بقای انسان موثر دانسته‌اند.
0

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در حدیثی نورانی فرمودند: هر که جاودانگى را مى‌‏خواهد - والبته جاودانگى‏‌اى [براى غیر خدا] نیست - باید که چاشت را زودتر بخورد، کفش خوب ( و مناسب) بپوشد، رَداى سَبُک برگیرد، و کمتر با زنان بیامیزد.
پرسیدند: اى پیامبر خدا! رداى سَبُک چیست؟
فرمود: «کم بودن بدهى» .

متن حدیث:

کتاب من لا یحضره الفقیه عن رسول اللّه‏ صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم:
مَن أرادَ البَقاءَ - ولا بَقاءَ - فَلُیباکِرِ الغَداءَ، وَلیُجَوِّدِ الحِذاءَ، وَلیُخَفِّفِ الرِّداءَ، وَ لیُقِلَّ مُجامَعَةَ النِّساءِ.
قیلَ: یا رَسولَ اللّه‏ِ، و ما خِفَّةُ الرِّداءِ؟
قالَ: قِلَّةُ الدَّینِ.

 

«من لا یحضره الفقیه، جلد 3، صفحه 555- دانش نامه احادیث پزشکی،ج1،ص100»


[ شنبه 94/8/23 ] [ 9:45 عصر ] [ اسحق رنجبری درویش ]
نسخه چاپیارسال به دوستان
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان:
15 نفر در سیل هرمزگان جان باختند/ یک سوم میانگین سالانه در 2 روز باران بارید

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان از جان باختن 15 هرمزگانی در سیل اخیر خبر داد و گفت: طی دو روز به اندازه یک سوم میانگین سالانه در هرمزگان بارش به ثبت رسیده است.

خبرگزاری فارس: 15 نفر در سیل هرمزگان جان باختند/ یک سوم میانگین سالانه در 2 روز باران بارید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود دالمن امروز در نشستی مرتبط با گزارش مدیریت ستاد بحران با اشاره به حضور نوبخت سخنگوی دولت در مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان اظهار داشت: بارندگی‌های خوبی در هرمزگان طی روزهای اخیر صورت گرفت و ساز‌ه‌های آبگیر استان در شرایط خوبی قرار گرفته، اما خساراتی را نیز به بار آورده است.

وی افزود: هرمزگان در حوزه بحران، با چندین پدیده طبیعی مخرب همواره دست و پنجه نرم کرده است که از این میان می‌توان به بروز زمین‌لرزه‌ها و طوفان و سیل اشاره کرد.

*به اندازه یک سوم از میانگین سالانه در 2 روز باران بارید

این مسئول به میزان بارندگی‌های چند روز گذشته اشاره کرد و یادآور شد: به عنوان نمونه در میناب که میانگین بارش سالانه آن برابر با 180 میلی‌متر است تنها در دو روز 110 میلی‌متر و در بندرعباس 51 میلی‌متر باران باریده که این به معنی آن است که این میزان آب و سیلاب‌ها و نزول یک‌باره آن می‌تواند خسارات زیادی را رقم بزند.

*وقوع بیش از 2 هزار زمین‌لرزه در 10 سال

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه طی 10 سال اخیر دو هزار و 386 زمین‌لرزه در هرمزگان به وقوع پیوسته است، اضافه کرد: بروز 18 سال خشکسالی مداوم در هرمزگان، سبب بروز خسارات گسترده‌ای به منابع آبی و خاکی شده و کشاورزی را در این استان به مشکلات اساسی و بنیادین روبرو کرده است.

دالمن افزود: در این شرایط با درایت استانداری و هماهنگی ایجاد شده در بین دستگاه‌های مختلف، نسبت به سال‌های گذشته خسارات وارده به تاسیسات و زیرساخت‌ها به حداقل رسید و کاهش محسوسی داشته است.

*تخریب 440 واحد مسکونی در هرمزگان

وی با بیان اینکه تاکنون 15 نفر در سیل و طوفان اخیر در هرمزگان جان باخته‌اند، گفت: طبق گزارشات واصله همچنین 200 واحد مسکونی شهری و 240 واحد مسکونی روستایی نیز در هرمزگان بر اثر سیل تخریب شده است.

این مسئول با بیان اینکه میزان خسارات وارده متاثر از سیل تاکنون به طور حقیقی و شفاف برابر با هزار و 426 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: 303 میلیارد تومان از این میزان مربوط به خسارات وارده به راه‌ها و 330 میلیارد تومان دیگر نیز مربوط به حوزه آب منطقه‌ای است.

*اختصاص 30 درصد از اعتبارات ماده 12 و 10

دالمن با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبارات (مربوطه به سال 93) از محل ماده 10 و 12 در استان بسیار کم است، اضافه کرد: در سال 94 نیز از هزار میلیارد خسارات برآورد شده تاکنون تنها 30 درصد به استان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: برای لایروبی رودخانه‌های خطرناک، رفع آب‌های سطحی و تامین آب و ذخیره‌سازی بارش‌ها و کنترل سیلاب‌ها به اعتبارات فوری و بیشتری نیازمند هستیم.

این مسئول گفت: از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواسته‌ایم برای تکمیل ساختمان مدیریت بحران استان و ایجاد آشیانه و خرید بالگرد امدادی اعتبار لازم را تخصیص دهد.


[ شنبه 94/8/23 ] [ 7:40 عصر ] [ اسحق رنجبری درویش ]
کارگروه جذب وشناسایی و آموزش بیسوادان ،روستاهای بیشترین جمعیت بیسوادی



به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان میناب،کارگروه شناسایی ،جذب وآموزش بیسوادان پنج روستایی که بیشترین آمار بیسوادی را درشهرستان دارند در فرمانداری ویژه شهرستان میناب برگزار گردید. طاهری رئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان میناب در حاشیه این جلسه با اعلام این موضوع که در پایان برنامه پنجم توسعه کشور به محو بیسوادی در کشور نزدیک می شویم ،وجود بیش از هزار نفر بیسواد را در پنج روستای بیشترین بیسواد میناب ؛زنگ خطری برای شهرستان دانست .که باتشکیل کارگروه و نظارت مستقیم فرماندار ،بخشداران مرکزی و بخشها،شوراها ودهیاران و مدیران مدارس ،با تلاشی مجدانه و مظاعف این کار انجام گیرد. گفتنی است ؛روستاهای کرگان،کهنه شهر کرگان ،کلاهی ،کریان،وراونگ روستاهایی هستند که بیشترین آمار بیسوادی را در شهرستان میناب دارا هستند.

[ چهارشنبه 94/8/20 ] [ 11:16 عصر ] [ اسحق رنجبری درویش ]

 


میناب

پیش بینی کامل

پنجشنبه نوامبر 12
غالباً شفاف
احتمال بارندگی: 10%
رطوبت: 83%
7 کیلومتر در ساعت
غالباً شفاف +26°
00:30
تا قسمتی ابری، احتمال طوفان تندری با باران
احتمال بارندگی: 19%
رطوبت: 85%
7 کیلومتر در ساعت
تا قسمتی ابری، احتمال طوفان تندری با باران +25°
01:30
تا قسمتی ابری، احتمال طوفان تندری با باران
احتمال بارندگی: 29%
رطوبت: 86%
11 کیلومتر در ساعت
تا قسمتی ابری، احتمال طوفان تندری با باران +24°
02:30
تا قسمتی ابری، احتمال طوفان تندری با باران
احتمال بارندگی: 38%
رطوبت: 88%
14 کیلومتر در ساعت
تا قسمتی ابری، احتمال طوفان تندری با باران +23°
03:30
پوشیده از ابر، طوفان تندری با باران
احتمال بارندگی: 46%
رطوبت: 89%
11 کیلومتر در ساعت
پوشیده از ابر، طوفان تندری با باران +22°
04:30
پوشیده از ابر، طوفان تندری با باران
احتمال بارندگی: 53%
رطوبت: 89%
11 کیلومتر در ساعت
پوشیده از ابر، طوفان تندری با باران +22°
05:30
پوشیده از ابر، طوفان تندری با باران
احتمال بارندگی: 60%
رطوبت: 90%
7 کیلومتر در ساعت
پوشیده از ابر، طوفان تندری با باران +21°
06:30
پوشیده از ابر و باران
احتمال بارندگی: 69%
رطوبت: 87%
11 کیلومتر در ساعت
پوشیده از ابر و باران +22°
07:30
پوشیده از ابر و باران
احتمال بارندگی: 78%
رطوبت: 84%
14 کیلومتر در ساعت
پوشیده از ابر و باران +22°
08:30
پوشیده از ابر و باران
احتمال بارندگی: 88%
رطوبت: 81%
18 کیلومتر در ساعت
پوشیده از ابر و باران +22°
09:30
تا قسمتی ابری و رگبار
احتمال بارندگی: 81%
رطوبت: 79%
18 کیلومتر در ساعت
تا قسمتی ابری و رگبار +22°
10:30
تا قسمتی ابری و رگبار
احتمال بارندگی: 75%
رطوبت: 77%
14 کیلومتر در ساعت
تا قسمتی ابری و رگبار +22°
11:30
تا قسمتی ابری و رگبار
احتمال بارندگی: 69%
رطوبت: 75%
11 کیلومتر در ساعت
تا قسمتی ابری و رگبار +22°
12:30
ابری و باران سبک
احتمال بارندگی: 50%
رطوبت: 74%
11 کیلومتر در ساعت
ابری و باران سبک +23°
13:30
ابری
احتمال بارندگی: 31%
رطوبت: 74%
11 کیلومتر در ساعت
ابری +23°
14:30
ابری
احتمال بارندگی: 13%
رطوبت: 74%
11 کیلومتر در ساعت
ابری +24°
15:30
شفاف
احتمال بارندگی: 9%
رطوبت: 76%
11 کیلومتر در ساعت
شفاف +23°
16:30
شفاف
احتمال بارندگی: 6%
رطوبت: 78%
11 کیلومتر در ساعت
شفاف +23°
17:30
شفاف
احتمال بارندگی: 2%
رطوبت: 80%
7 کیلومتر در ساعت
شفاف +22°
18:30
شفاف
احتمال بارندگی: 2%
رطوبت: 79%
7 کیلومتر در ساعت
شفاف +22°
19:30
شفاف
احتمال بارندگی: 2%
رطوبت: 78%
7 کیلومتر در ساعت
شفاف +22°
20:30
شفاف
احتمال بارندگی: 2%
رطوبت: 77%
11 کیلومتر در ساعت
شفاف +22°
21:30
شفاف
احتمال بارندگی: 2%
رطوبت: 79%
11 کیلومتر در ساعت
شفاف +22°
22:30
شفاف
احتمال بارندگی: 2%
رطوبت: 80%
11 کیلومتر در ساعت
شفاف +21°
23:30
شفاف
احتمال بارندگی: 2%
رطوبت: 81%
11 کیلومتر در ساعت
شفاف +21°
00:30
 

[ چهارشنبه 94/8/20 ] [ 10:22 عصر ] [ اسحق رنجبری درویش ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 137093